In-gespreksavond

Digitaal

Gerlof Roubos
Toelichting

Deze avond wordt digitaal gehouden. Dit in verband met de gestelde maatregelen tegen de verspreiding van het Coronavirus.
Alle raads- en steunfractieleden ontvangen voor de diverse onderdelen van deze avond een link om via Microsoft Teams deel te kunnen nemen aan de vergaderingen. Voor inwoners en andere belangstellenden is er die mogelijkheid ook. Meld u dan aan. Meer informatie hierover vindt u in de uitnodiging.

Agenda documenten

1. 0

2. 1
    ONDERDEEL 1: Informatieve bijeenkomst (19.30-20.00 uur)

Met het onderzoek wil de RKC inzicht geven in hoe binnen de gemeente is omgegaan met de aanbevelingen uit de door de RKC uitgebrachte onderzoeken over de periode 2016 t/m 2020. Hebben die geleid tot verbetering van gemeentelijk beleid en de uitvoering daarvan? En is er sprake van rode draden in de aanbevelingen?
    De leden van de RKC Boxtel lichten het uitgevoerde onderzoek toe.

4. 2

Raadsleden, steunfractieleden en overige belangstellenden kunnen (technische) vragen stellen over de geagendeerde onderwerpen. Medewerkers van de gemeente Boxtel zijn aanwezig om die technische vragen te beantwoorden.

6. 3

De gemeenteraad vindt dat inwoners van Boxtel mee moeten kunnen praten over zaken die belangrijk voor u zijn. U wordt uitgenodigd om mee te praten over onderwerpen die op de agenda staan en deel te nemen aan de gesprekstafel. Dit doet u door gebruik te maken van het zogenaamde spreekrecht (maximaal 4 insprekers per onderwerp). U kunt ook als toehoorder de gesprekstafel volgen. Daarnaast kan de gemeenteraad vragen stellen aan de portefeuillehouder over het betreffende onderwerp. Wilt u gebruik maken van het spreekrecht? Meld je dan aan. Meer informatie hierover vindt u in de uitnodiging.

De volgende onderwerpen staan geagendeerd voor de gesprekstafel:
    1 Onderzoek Rekenkamercommissie Boxtel naar de doorwerking van en rode draden in rekenkamerrapporten in Boxtel
    2 Verordening tot 1e wijziging van de Verordening Sociaal Domein 2021 Boxtel.
    3 Kadernota GGD Hart voor Brabant 2023
    4 Kadernota Veiligheidsregio Brabant-Noord 2023 en deelname in stichtingen Risicobeheer en Waarborgfonds