In-gespreksavond

dinsdag 20 september 2022

1. 0

2. 1
    ONDERDEEL 1: Informatieve bijeenkomst (19.30-20.10 uur)

In de afgelopen periode heeft de Rekenkamercommissie (RKC) van de gemeente Boxtel een onderzoek gedaan naar het armoedebeleid in Boxtel, de resultaten van dit beleid en de ervaringen hiermee. Voor de komende jaren zullen de beleidsrichtingen en de aanpak opnieuw moeten worden benoemd. Het rekenkameronderzoek biedt handvatten voor de aanpak van de armoede in de nieuwe beleidsperiode. De leden van de RKC Boxtel lichten het uitgevoerde onderzoek toe.

In 2017 is de Visie Duurzaam Boxtel 2030 en de daarbij horende Duurzaamheidsagenda 2017 – 2022 vastgesteld. De looptijd van de Duurzaamheidsagenda is inmiddels verstreken en daarom is samen met inwoners, bedrijven en organisaties een traject doorlopen om deze agenda te actualiseren. De presentatie wordt verzorgd door het Energiebureau dat dit traject heeft begeleidt.

5. 2

Raadsleden, steunfractieleden en overige belangstellenden kunnen aan de informatietafels (technische) vragen stellen over de onderwerpen. Medewerkers van de gemeente Boxtel zijn aanwezig om die technische vragen te beantwoorden.

Bijlagen

7. 3

De gemeenteraad vindt dat inwoners van Boxtel mee moeten kunnen praten over zaken die belangrijk voor u zijn. U wordt uitgenodigd om mee te praten over onderwerpen die op de agenda staan en deel te nemen aan de gesprekstafel. Dit doet u door gebruik te maken van het zogenaamde spreekrecht (maximaal 4 insprekers per onderwerp). U kunt ook als toehoorder de gesprekstafel volgen. Daarnaast kan de gemeenteraad vragen stellen aan de portefeuillehouder over het betreffende onderwerp en gaan de fracties hierover met elkaar in gesprek. Wilt u gebruik maken van het spreekrecht? Meld u dan aan. Meer informatie hierover vindt u in de uitnodiging.

De volgende onderwerpen staan geagendeerd voor de gesprekstafel:
    1  Onderzoek Rekenkamercommissie Boxtel Armoedebeleid
    2   Actualisatie duurzaamheidsagenda Boxtel 2022-2026
    3   Besluit bindend adviesrecht omgevingsvergunningen, Besluit verplichte participatie omgevingsvergunningen en Besluit delegatie bevoegdheden omgevingsplan
    4   Visie op de Bezoekerseconomie Boxtel 2022-2030
    5   Verordening nadeelcompensatie
    6   Jaarstukken 2021, begroting 2023 en meerjarenbegroting 2024 t/m 2026 WSD
    7   Zienswijze lidmaatschap van het Servicehuis Parkeer en Verblijfsrechten (SHPV)
    8   Mandaatbesluit bommenregeling gemeente Boxtel
    9   Bestemmingsplan Groenweg 7