In-gespreksavond

Raadzaal Boxtel

Ineke van Giersbergen
Toelichting

Wilt u deelnemen aan deze In-gesprek avond? Dat kan. Deze bijeenkomst vindt plaats in het gemeentehuis. Meer informatie vindt u in de uitnodiging.

Agenda documenten

1. 0

2. 1

Korte presentatie als toelichting op één of meerdere onderwerpen. Er zijn deze avond twee presentaties:

1. Uitvoeringsagenda Klimaatadaptatie 2023-2026
    2. Integraal Huisvestingsplan (IHP)

In juli 2023 heeft de gemeenteraad de Strategie klimaatadaptatie 2023-2030 vastgesteld. Dit beleidsdocument formuleert de ambities om de lokale gevolgen van klimaatverandering zoveel mogelijk tegen te gaan met maatregelen. Met de uitgewerkte en vastgestelde uitvoeringsagenda Klimaatadaptatie 2023-2026 wordt de volgende stap gezet om te komen tot een klimaatadaptieve leefomgeving. De uitvoeringsagenda wordt toegelicht.

Gemeente en schoolbesturen hebben beiden hun eigen taken op het gebied van onderwijshuisvesting. Het IHP heeft als doel om verouderde schoolgebouwen aan te pakken en toekomstbestendige, duurzame en gezonde schoolgebouwen te realiseren die geschikt zijn voor hedendaags en inclusief onderwijs. Dit kan niet allemaal in een keer gerealiseerd worden daarom hebben we met de schoolbesturen van Boxtel aan tafel gezeten om hier een plan voor op te stellen.

5. 2

Raadsleden, steunfractieleden en overige belangstellenden kunnen (technische) vragen stellen over de geagendeerde onderwerpen. Medewerkers van MijnGemeenteDichtbij zijn aanwezig om die technische vragen te beantwoorden.

7. 3

De gemeenteraad vindt dat inwoners van Boxtel mee moeten kunnen praten over zaken die belangrijk voor u zijn. U wordt uitgenodigd om mee te praten over onderwerpen die op de agenda staan en deel te nemen aan de gesprekstafel. Dit doet u door gebruik te maken van het zogenaamde spreekrecht (maximaal 4 insprekers per onderwerp). U kunt ook als toehoorder de gesprekstafel volgen. Daarnaast kan de gemeenteraad vragen stellen aan de portefeuillehouder over het betreffende onderwerp en gaan de fracties hierover met elkaar in gesprek. Wilt u gebruik maken van het spreekrecht? Meld je dan aan. Meer informatie hierover vindt u in de uitnodiging.
    De volgende onderwerpen staan geagendeerd voor de gesprekstafel:

1. Onderzoek bestuurlijke samenwerkingsmogelijkheden gemeente Boxtel
    2. Gedragscode integriteit raadsleden, steunfractieleden, burgemeester en wethouders gemeente Boxtel / Protocol integriteitsmeldingen gemeente Boxtel
    3. Integraal huisvestingsplan onderwijs 2024-2039
    4. Inkoop en aanbestedingsbeleid en uniforme inkoopvoorwaarden V. 2022 voor gemeente Boxtel
    5. Kadernota 2025 Brabants Historisch Informatiecentrum
    6. Wijziging Gemeenschappelijke Regeling Brabants Historisch Centrum