Raadsvergadering

dinsdag 24 januari 2023

Raadzaal Boxtel

Toelichting

Wilt u de raadsvergadering als toehoorder volgen? U bent van harte welkom op de publieke tribune in de raadzaal. U kunt de vergadering ook online   volgen. Op de dag van de vergadering vindt u op www.boxtel.nl een link naar de vergadering. Via de live uitzending ziet en hoort u wat er in de raadszaal besproken wordt.

Uitzending

1. 1
    Opening en mededelingen door de voorzitter.
  2. 2

3. 3

4. 4
    Trekking stemmingnummer.
  5. 5

6. 6
    Mogelijkheid voor portefeuillehouders en/of vertegenwoordigers van Gemeenschappelijke Regelingen tot het doen van mededelingen of het verstrekken van informatie over actuele zaken.
  7. 8
    Gelegenheid tot inspreken. Als u hier gebruik van wilt maken, dient u zich uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering aan te melden bij de raadsgriffier, Mw. Inge Smits, ism@boxtel.nl of 655285.
  8. 12

9. 13

10. 14

11. 15.B

Het raadsbesluit wordt unaniem (20 stemmen) aangenomen.

1. Kennis te nemen van het onderzoeksrapport naar de kerntakendiscussie in de gemeente Boxtel 'Operatie mislukt, maar de patiënt leeft'.
    2. De aanbevelingen uit het rapport over te nemen.
    3. Het college opdracht te geven om de aanbevelingen uit te voeren en na een jaar de raad te rapporteren hoe ze in praktijk zijn gebracht.

12. 16.B

Besluit:
    de raad stelt vast de verordening: Verordening tot eerste wijziging van de Verordening onroerende-zaakbelastingen 2023.

13. 17.B

Besluit:
    De raad neemt kennis van de Ontwerp-Centrumregeling beschermd wonen en maatschappelijke opvang Meierij-Bommelerwaard 2022-2025 en besluit hierop geen zienswijze in te dienen.

14. 18.B

Besluit:
    1. Een krediet van € 45.000 beschikbaar te stellen voor de aanschaf van een automatisch cameravolg-systeem in de raadzaal. De kapitaallasten bedragen € 9.600 per jaar op basis van een afschrijvingstermijn van 5 jaar.
    2. Tevens een budget van € 1.400 beschikbaar te stellen voor de jaarlijkse onderhoudskosten en deze samen met de kapitaallasten ten laste van het begrotingssaldo te brengen.
    3. Het huidige krediet Automatiseringsapparatuur gemeenteraad ten bedrage van € 8.200 in te trekken en de kapitaallasten ad € 2.000 af te ramen.
    4. De 5e wijziging van de (meerjaren)begroting 2023 vast te stellen.

15. 19.B

De (gewijzigde) motie wordt unaniem (20 stemmen) aangenomen.

De motie verzoekt het college:

Met jeugdwerkers en jongeren in gesprek te gaan voor een nieuwe jeugdontmoetingsplaats, waarbij rekening wordt gehouden met overlast voor inwoners.

16. 20.B

De motie is ingetrokken.