Raadsvergadering

dinsdag 11 april 2023

Raadzaal Boxtel

Toelichting

Wilt u de raadsvergadering als toehoorder volgen? U bent van harte welkom op de publieke tribune in de raadzaal. U kunt de vergadering ook online   volgen. Op de dag van de vergadering vindt u op www.boxtel.nl een link naar de vergadering. Via de live uitzending ziet en hoort u wat er in de raadszaal besproken wordt.

1. 1
    Opening en mededelingen door de voorzitter.
  2. 2

3. 3
    Trekking stemmingnummer.
  4. 4

5. 5
    Mogelijkheid voor portefeuillehouders en/of vertegenwoordigers van Gemeenschappelijke Regelingen tot het doen van mededelingen of het verstrekken van informatie over actuele zaken.
  6. 7
    Gelegenheid tot inspreken. Als u hier gebruik van wilt maken, dient u zich uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering aan te melden bij de raadsgriffier, Mw. Inge Smits, ism@boxtel.nl of 655285.
  7. 13

8. 14

9. 15

10. 16.B

De raad besluit:
    1. De nota van zienswijzen en wijzigingen ontwerpbestemmingsplan Lagevoortseweg 4a te Liempde vast te stellen;
    2. Geen exploitatieplan vast te stellen t.b.v. het bestemmingsplan Lagevoortseweg 4a te Liempde;
    3. Het bestemmingsplan Lagevoortseweg 4a te Liempde gewijzigd vast te stellen overeenkomstig de nota van zienswijzen en wijzigingen, zoals bedoeld onder 1;
    4. De provincie Noord-Brabant te verzoeken in te stemmen met eerdere bekendmaking van dit vaststellingsbesluit.

11. 17.B

Het raadsbesluit wordt unaniem (20 stemmen) aangenomen.

Besluit: de raad stelt het gewijzigde bestemmingsplan Woningbouw Albinonistraat 86a te Boxtel vast.

12. 18.B

De raad besluit:
    1. Een voorwaardelijke verplichting op te nemen in de regels voor het realiseren van een vliesgevel bij het appartemetengebouw en in de verbeelding hiervoor een aanduiding op te nemen;
    2. De toelichting (van het bestemmingsplan) aan te vullen met de uitwerking van de voorwaardelijke verplichting en de conclusies van het aanvullend geluidsonderzoek en de conclusies aanpassen voor de aspecten geur, stof en gevaar waarbij uitgegaan wordt van het omgevingstype gemengd gebied;
    3. Het bestemmingsplan Kerkweide-West gewijzigd vast te stellen overeenkomstig bijgevoegd aangepast bestemmingsplan.

13. 19.B

Het raadsvoorstel wordt unaniem (20 stemmen) aangenomen.

De raad besluit:
    1. Kennis te nemen van het advies van de raadswerkgroep ‘Aanbevelingen Doorwerking’;
    2. De aanbevelingen die de gemeenteraad aangaan over te nemen;
    3. De overige partijen waarop de aanbevelingen betrekking hebben hiervan in kennis te stellen en op te roepen de aanbevelingen te implementeren/over te nemen.

14. 20.B

De motie wordt aangehouden