In-gespreksavond

Raadzaal Boxtel

Gerlof Roubos
Toelichting

Wilt u deelnemen aan deze In-gespreksavond? Dat kan. Deze bijeenkomst vindt plaats in het gemeentehuis. Meer informatie vindt u in de uitnodiging.

Agenda documenten

1. 0

2. 1

Korte presentatie als toelichting op één of meerdere onderwerpen. Deze avond is er één presentatie:

1. Volkshuisvestingsfonds Boxtel

Na vaststelling van het programma volkshuisvesting wonen-welzijn-zorg Boxtel 2023-2028 is met voorrang gewerkt aan twee beleidsinstrumenten die de gemeente in staat stelt meer regie te voeren over woningbouw. Ten eerste de doelgroepenverordening (vastgesteld in de raad van 12 december 2023). Nu volgt het tweede instrument; het volkshuisvestingsfonds. Het volkshuisvestingsfonds maakt financiële compensatie mogelijk vanuit een woningbouwplan dat niet voldoet aan het minimaal aandeel sociale huurwoningen ten gunste van een extra aandeel sociale huurwoningen in een ander woningbouwplan. Met als eindresultaat dat de programmadoelen vanuit het programma volkshuisvesting worden waargemaakt.

4. 2

Raadsleden, steunfractieleden en overige belangstellenden kunnen (technische) vragen stellen over de geagendeerde onderwerpen. Medewerkers van MijnGemeenteDichtbij zijn aanwezig om die technische vragen te beantwoorden.

5. 3

De gemeenteraad vindt dat inwoners van Boxtel mee moeten kunnen praten over zaken die belangrijk voor u zijn. U wordt uitgenodigd om mee te praten over onderwerpen die op de agenda staan en deel te nemen aan de gesprekstafel. Dit doet u door gebruik te maken van het zogenaamde spreekrecht (maximaal 4 insprekers per onderwerp). U kunt ook als toehoorder de gesprekstafel volgen. Daarnaast kan de gemeenteraad vragen stellen aan de portefeuillehouder over het betreffende onderwerp en gaan de fracties hierover met elkaar in gesprek. Wilt u gebruik maken van het spreekrecht? Meld je dan aan. Meer informatie hierover vindt u in de uitnodiging.
    De volgende onderwerpen staan geagendeerd voor de gesprekstafel:

1. Volkshuisvestingsfonds Boxtel
    2. Bestemmingsplan Heikant 15