Raadsvergadering

Raadzaal

M. Buijs
Toelichting

7/3 De nog ontbrekende stukken (agendapnt 9,13,14,15) zijn conform toezegging vandaag toegevoegd.
3/3 Door diverse omstandigheden ontbreken nog aantal voorstellen. Het betreft voorstellen waarbij de gemeenteraad gevraagd wordt een reactie te geven binnen een bepaalde termijn. Gelet op die termijnen duldt behandeling geen uitstel en zijn de voorstellen geagendeerd voor de raad van 14 maart a.s. De voorstellen liggen dinsdag 7 maart a.s. voor bij het college en zullen na de besluitvorming direct worden toegezonden aan de gemeenteraad. De agendacommissie is akkoord echter heeft haar ongenoegen uitgesproken over het gelopen proces. Het betreft de voorstellen:
-Beleidskader 2018 Veiligheidsregio Brabant-Noord
-Kadernota Omgevingsdienst Brabant-Noord 2018
-Jaarplan en begroting 2017 Regio Noordoost Brabant

Daarnaast wordt van de gemeente een reactie gevraagd op het rapport ‘aanbeveling voor een datum van herindeling van de gemeente Haaren´. Deze reactie wordt in de raadsvergadering van 14 maart aan u voorgelegd. Nadat het rapport ´aanbeveling voor een datum van herindeling van de gemeente Haaren´ door dhr. Augusteijn is gepresenteerd zijn de fractievoorzitter een aantal keren bij elkaar gekomen om het rapport en de reactie van de gemeenteraad hierop te bespreken. Tijdens het laatste overleg is afgesproken dat Mark Buijs de fractievoorzitters op de hoogte zou houden van de laatste vorderingen. Naar verwachting gebeurt dit begin volgende week. Hierna zal de definitieve reactie worden geformuleerd waarna deze verder kan worden verspreid.

Uitzending

Vragenhalfuurtje.
  2. 1
    Opening en mededelingen door de voorzitter.
  3. 2

4. 3
    Trekking stemmingnummer.
  5. 4

6. 5
    Mogelijkheid voor portefeuillehouders en/of vertegenwoordigers van Gemeenschappelijke Regelingen tot het doen van mededelingen of het verstrekken van informatie over actuele zaken.
  7. 6
    Lijst ingekomen stukken.
  8. 7
    Gelegenheid tot inspreken. Als u hier gebruik van wilt maken, dient u zich uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering aan te melden bij de waarnemend raadsgriffier, Mw. Inge Smits, ism@boxtel.nl of 655285 onder vermelding van het agendapunt.
  9. 8
    Door de raad geagendeerde ingekomen stukken:
  10. 8.a

11. 8.b

12. 8.c

13. 8.d

14. 8.e

15. 8.f

16. 9

17. 11

18. 16.B
    Brief aan Provincie in reactie op het rapport van Dhr. Augusteijn ‘Aanbeveling voor een datum van herindeling van de gemeente Haaren’